Hyppää sisältöön

Etusivu Väittääkö OmaYTK, ettei työnhakusi ole voimassa? Toimi näin!

Väittääkö OmaYTK, ettei työnhakusi ole voimassa? Toimi näin!

Aiheet

  • Ansioturva

Voihan nenä! Herjaako OmaYTK, että työnhaku ei ole voimassa? Ei hätää – nyt voit hakea lausunnon helposti hakemukselle!

Onko sinulle käynyt joskus niin, että OmaYTK kertoo, että emme voi maksaa päivärahaa, vaikka kaiken pitäisi olla mielestäsi kunnossa? Kyse voi olla silloin siitä, että TE-lausuntosi ei ole löytänyt perille. Jos tällainen tilanne tulee vastaan, sinulla on nyt helppo tapa tilata tarvittava lausunto suoraan OmaYTK:hon. Uusi ominaisuus julkaistiin käyttöön 22.8.2023.

Miksi lausunnot eivät aina löydä OmaYTK:hon?

Työvoimaviranomainen ei lähetä enää lausuntoja suoraan meille, vaan meidän tulee noutaa ne järjestelmästä TE-lausunnon lähettämän ilmoituksen pohjalta. Joskus lausunnot eivät kuitenkaan löydä meille, koska tiedonsiirto ketjun jossain kohdassa epäonnistuu. TE-toimistolla voi olla tiedoissaan väärä maksaja, jolloin emme saa tarvittavia ilmoituksia. Myös meidän päässämme tiedonsiirto voi pätkiä emmekä saa haettua lausuntoa TE-viranomaisen järjestelmästä.

Tarvitseeko lausunto aina käydä hakemassa?
​​​​​​​

Ei tarvitse, mikäli kaikki on hakemuksesi osalta kunnossa ja näet lausunnon hakemuksella tai omissa tiedoissasi kohdassa ”TE-lausunnot ja -selvityspyynnöt”.

Miltä uusi toiminnallisuus näyttää?

Löydät toiminnallisuuden OmaYTK:sta.