Medlemsfakturor i pappersformat blir snart avgiftsbelagda – byt till e-faktura nu
Nyheter
Ämnen
- Medlemskap
Vår pappersfaktura för medlemskapet kommer att bli en avgiftsbelagd faktura. I fortsättningen debiterar vi 5 euro för en pappersfaktura. Om du för närvarande använder en pappersfaktura för medlemsavgiften från YTK Arbetslöshetskassan bör du byta till en kostnadsfri e-faktura nu för att undvika onödiga avgifter i framtiden. E-faktura är det bekvämaste och säkraste sättet att se till att dina räkningar betalas i tid.
Du kan kontrollera din faktureringsmetod i OmaYTK, under ”Mina uppgifter” och ”Faktureringsmetod”.
Om du har betalat din medlemsavgift och du har en pappersfaktura, beställ en e-faktura via OmaYTK:
- Logga in i OmaYTK och klicka på ”Beställ e-faktura” på startsidan och välj din bank från listan.
- Klicka på ”Skicka e-fakturaförslag”.
- E-fakturaförslaget kommer till din nätbank inom 1-3 bankdagar och väntar på att du ska godkänna det.
- Godkänn förslaget inom 30 dagar, annars förfaller det och ordern kan inte behandlas. Om beställningen inte lyckas skickar vi en pappersfaktura med en tilläggsavgift på 5 euro. I vissa bankers mobilapp syns inte e-fakturaförslag. Du kan dock gå till webbläsarversionen av din internetbank för att acceptera förslaget.
Beställningsknappen för e-faktura i OmaYTK syns på nytt efter 30 dagar om du inte har accepterat e-fakturaförslaget i din nätbank.
Om din medlemsavgift är obetald kan du beställa en e-faktura samtidigt som du betalar din räkning i din nätbank. Använd det referensnummer som står på fakturan när du beställer e-fakturan.
För medlemsavgiften till YTK Arbetsliv kommer också en avgift för pappersfaktura. Om du är medlem i både kassan och YTK Arbetsliv måste du beställa skilda e-fakturor för båda två.